תוכנית הבוקר לילדים

מהי תוכנית הבוקר לילדים?

תוכנית לימודים דו שנתית בה לומדים במהלך בוקר אחד בשבוע. כל שנת לימודים נחלקת ל-3 טרימסטרים המכסים כמעט את כל הנושאים הקיימים במדע בסיסי: מדעי הקרקע, מיקרוביולוגיה, פיזיולוגיה של הצמח ושל בעלי חיים, מכאניקה, אלקטרומגנטיות, אקולוגיה, כימיה, מדעי כדור הארץ ואפילו ארכיאולוגיה.
החלוקה לנושאים אינה "קלאסית". לדוגמה, אין טרימסטר הנקרא "ביולוגיה", נלמד על המבנה התאי ועל מסלולי חילוף חומרים במסגרת טרימסטר העוסק בצמח. בטרימסטר זה גם נלמד על יציבה ומרכז כובד.
תוך כדי הלמידה העיונית, נרכוש גם מיומנויות מעשיות הנקשרות לחומר הלימוד: נכיר לעומק את מבנה הצמח בעזרת סכין הגילוף. נייצר כפיות, עפרונות ושלל מוצרים ונקשר בין הצמח כחומר גלם לצמח כייצור חי.

למרות שהלמידה מרוכזת לבוקר שבועי, אנו נמשיך לעבד את החומר הנלמד גם בין המפגשים. לרשותנו עומד מאגר של חומרי הוראה: מטלות מהנות וסיכומים משעשעים המאפשרים לשמור את הקשר עם החומר הנלמד בצורה רציפה.

תהליך הקליטה

אנו מאמינים שעל מנת ליצור בסיס איתן עליו ניתן לבנות תהליך משמעותי עלינו לוודא שהתלמידים בתוכנית מתאימים למה שיש לנו להציע.
תהליך הקליטה מטרתו לא למיין את הילדים על בסיס דרישות סף, אלא לבדוק התאמה בסיסית. יש מגוון גדול של ילדים שעשויים להתאים לתוכנית, אך מטבע הדברים, לא כולם מתאימים. לפיכך, התהליך כולל מספר שלבים:
1. שיחה טלפונית עם ההורה.
2. פגישה משותפת אצלנו עם ההורה והתלמיד/ה.
3. קביעת מפגש אישי בו התלמיד/ה יגיע/ תגיע לעבודה פרטנית.
לאחר מכן, נסכם יחד עם ההורים את התהליך ונקבל החלטה.

דילוג לתוכן